Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
28
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
29
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
29. května 2024 (středa) 90 let (ne) svobody s Domem RADOST
30
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
31
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
1
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
2
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
3
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
4
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
5
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
„ZAÚČTUJ TO“
6
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
Prohlídka Staroměstské radnice
7
UPOZORNĚNÍ NA PROVIZORNÍ ROZVRH HODIN
8 9
10 11
Návštěva ČSOB
12 13
Slavnostní předání maturitních vysvědčení
13. června bude výuka ukončena v 13:00
14 15
ZÁJEZD DO ANGLIE 15.6.-21.6. 2024
16
ZÁJEZD DO ANGLIE 15.6.-21.6. 2024
17
ZÁJEZD DO ANGLIE 15.6.-21.6. 2024
18
ZÁJEZD DO ANGLIE 15.6.-21.6. 2024
19
ZÁJEZD DO ANGLIE 15.6.-21.6. 2024
20
ZÁJEZD DO ANGLIE 15.6.-21.6. 2024
21
ZÁJEZD DO ANGLIE 15.6.-21.6. 2024
22 23
24 25 26 27 28 29 30
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Cestovní ruch

Cestovní ruch

Předmět cestovní ruch podává teoretické souhrnné informace o cestovním ruchu jako celku, rozvíjí specializační oblast průvodcovství v přímé vazbě na české kulturní dědictví a národní kulturní poklad. V širším kontextu doplňuje vybraná důležitá témata v gesci působnosti EU. Teoretické poznatky rozvíjí na praktických příkladech a hledá možná východiska typologických situací z praxe. Učí hledat, vyhodnocovat a používat potřebné souhrnné informace při konkrétní činnosti v oblasti cestovního ruchu. Napomáhá sledovat a orientovat se v platné legislativě v oboru cestovní ruch, péče o kulturní dědictví a souvisejících předpisech. Umožňuje chápat další souvislosti z příbuzných oborů (dějiny, dějiny umění, kulturologie, pomocné vědy historické, ekonomie, právo). Upozorňuje na další možnosti řádného i mimořádného vzdělávání v oboru nebo příbuzných oborech, dává prostor pro seberealizaci v rámci samostudia či celoživotního vzdělávání.

Charakteristika učiva:

Předmět cestovní ruch je rozdělen do dvou částí praktikovaných v průběhu 3. a 4. ročníku a to následovně:

1) část všeobecně vzdělávací přehledová ve 3. ročníku

Učivo třetího ročníku seznamuje žáky se základní orientací v oboru cestovní ruch, vymezuje jeho charakteristiku, zabývá se marketingem a managementem a to v přímé vazbě na dosažené znalosti z ostatních předmětů – ekonomiky a práva, podává přehled o jednotlivých službách a druzích cestovního ruchu. Pozornost je věnována též na vnímání jednotlivých produktů a souvisejících činností.

2) část specializovaně orientovaná ve 4. ročníku

Čtvrtý ročník je zaměřen na průvodcovskou činnost. Klade se důraz na zvládnutí všeobecných průvodcovských zásad a povinností průvodce cestovního ruchu. Zvláštní oblastí je pak průvodcovská činnost po památkovém objektu nebo činnost v lektorském oddělení některé ze státních institucí či soukromé fyzické nebo právnické osoby. Zcela specifická je návaznost na  péči o kulturní dědictví. Potřebné znalosti z dějin architektury v kontextu s vývojem umění v Evropě jsou zcela zásadní.