24. dubna 2023 v aule Obchodní akademie Holešovice vyvrcholil projekt Hra o nejinspirativnější podnikatelský záměr. Studenti prvních ročníků v období několika měsíců vymýšleli a zpracovávali podnikatelské záměry, dávali si zpětnou vazbu, vybírali nejinspirativnější práce v rámci třídy, ve školním kole se zájmem sledovali prezentaci tří nejlepších projektů a zvolili pořadí vítězných podnikatelských záměrů.
Umístění |
Student |
Třída |
Předmět činnosti firmy |
1. |
ANETA LOUDOVÁ |
1.A |
Zakázková výroba dřevěných dekorací |
2. |
KLÁRA SLADKÁ |
1.B |
Cestovní kancelář s výukou kiteboardingu na Sicílii |
3. |
ŠIMON MAĎAR |
1.C |
Renovace značkového použitého oblečení a obuvi |
„Vítězům srdečně blahopřejeme. Oceňujeme ale všechny studenty, kteří dali do projektu kus sebe a tím inspirovali ostatní spolužáky a odnesli si užitečné zkušenosti a dovednosti, které mohou využít nejen ve svém profesním životě. “
Tým učitelů ekonomických předmětů
„Uvědomil jsem si, jak je těžké podnikatelský záměr začít. Stoprocentně mi to rozšířilo kreativní myšlení, propojilo soft skils s technologiemi. Je to nejlepší projekt, kterého jsem byl součástí a doufám, že podobných projektů bude víc. Fakt super. Přestože jsem nevyhrál, čest vítězi.“
Tommy Vu, 1.A
„Práce na projektu mi přinesla, že podnikat může skoro každý člověk, který má dobré nápady
a opravdu velký zájem o věc.“
Tetiana Romaniuk, 1.C
„Lépe jsem pochopila podnikatelský záměr a naučila jsem se kalkulaci.“
Zdeňka Barteková, 1.A
„Mám teď větší přehled o nákladech, výnosech a zisku. Uvědomil jsem si hodnotu peněz a zjistil jsem, co mě baví, a že realizace nápadu je někdy složitá.“
Šimon Maďar, 1.C
Akce „Křížem krážem španělské kultury“ se zúčastnili studenti prvního ročníku S1,třetích ročníků, konkrétně třídy A3C a A3D ve studiu Itaka dne 26.4.2023 Jejím cílem bylo studenty seznámit se španělskou kulturou.
Program byl rozdělen do tří částí. První část se týkala španělského folklóru především flamenca. Druhá část byla věnována španělské literatuře a třetí část španělské geografii a kulturním zajímavostem.
Po společném koncertu byli studenti rozděleni na menší skupinky, ve kterých se věnovali různým aktivitám např: skládání slepé mapy Španělska či srovnávání ostatních jazyků ve Španělsku. Studenti si také vyzkoušeli nejrůznější rytmické hudební nástroje: hra na cajón, hra na kastaněty a palmas – tleskání . Nechyběla ani literární knihovnička, která studentům připomněla významné španělské autory a jejich díla.
Kdo dával bedlivě pozor, nalezl odpovědi v závěrečném kvízu. Někdo si i připlatil španělské pochutiny tzv. tapas
V uplynulém měsíci se naši žáci zúčastnili v rámci projektu Divadlem k demokracii dvou tvůrčích dílen v Divadle Archa.
20. března se studenti A4.A zúčastnili dílny dokumentárního divadla pod vedením Jany Svobodové. Díky postupům používaným v umělecké tvorbě jsme si prohloubili schopnost soustředit se, vnímat citlivě své okolí, naslouchat, přistupovat k partnerovi s respektem. Věřím, že dílna bude mít pozitivní efekt na klima třídy a kvalitu vzájemné komunikace.
24. dubna navštívila třída A2.A dílnu DidaDivu. Jedná se o kartonové didaktické loutkové divadlo, které je díky své jednoduchosti dobře využitelné i ve výuce. Na rozdíl od prefabrikovaných loutkových divadel máme v DidaDivu možnost vytvořit si vše podle svých představ – od scény přes postavy až po drobnější rekvizity. Žáci připravili v malých skupinkách zhruba tříminutová představení inspirovaná klíčovými motivy Erbenovy básnické sbírky Kytice. Měli tak možnost prozkoumat toto téma kreativním způsobem a uvědomit si hlubší souvislosti. Zároveň byly pořízeny videozáznamy jejich inscenací, které budou publikovány na youtube.
Obě dílny byly našimi žáky hodnoceny velmi pozitivně.
SOUTĚŽ CEED – MOJE VYSNĚNÁ PRÁCE A MOJE EMOČNÍ VZORCE – 2022/2023
Třída 1.C se zúčastnila soutěže, kterou vyhlásilo nakladatelství odborné ekonomické literatury CEED. Studenti zpracovali vědecký experiment na téma Moje vysněná práce a moje emoční vzorce. Každý student si zvolil jeden týden, kdy si zapisoval, jak často a jak dlouho se daný den potýkal s negativními emocemi: strach z něčeho konkrétního, úzkost, aniž by věděl proč, deprese, apatie a nechuť cokoliv řešit, vztek, pláč a zda ho tyto pocity ovlivňovaly při studiu. Na konci svého vědeckého popisu pak žáci napsali úvahu, zda by mohly podobné emoční vzorce ovlivnit jejich vysněnou práci.
Blahopřejeme Emily Nicole Paškevičové a Michalovi Korfovi, kteří byli týmem CEED vybráni mezi vítěze a odměněni knižními cenami.
Emily došla k závěru, že negativní emoce zcela určitě dokážou ovlivnit chování každého jedince i jeho vysněnou práci. Není možné se jich úplně zbavit, ale je dobré jim věnovat pozornost a snažit se zachovávat si chladnou hlavu.
Dne 3.4. 2023 naše třída A3.C zavítala na Právnickou fakultu Univerzity Karlovy na simulované soudní jednání.
Byli jsme si vyzkoušet, jak vypadá takové soudní řízení. Skoro každý z nás měl svoji roli a myslím si, že se všichni svých rolí krásně ujali. Byli zde soudci, obžalovaný, státní zástupci, obhájci, soudní znalkyně a samozřejmě také svědci.
Soudní jednání probíhalo bez problémů.
Soudní řízení bylo vedeno proti obžalovanému Martinu Bodnáru (Ondra Skribuckij), protože se dopustil trestného činu ohrožení pod vlivem návykové látky, jelikož dva dny před jízdou požil na oslavě složení maturity se svými přáteli drogy.
Za dva dny po oslavě jel večer s kamarády z kina a projel na červenou. Zastavila ho policejní hlídka, která ho podrobila nejdříve dechové zkoušce na alkohol a poté testu na omamné látky. Test na drogy byl pozitivní, ale Martin si myslel, že droga, kterou předevčírem požil, už nebude v testech prokázána. Opak byl pravdou.
Soud mu uložil zákaz řízení motorových vozidel na 12 měsíců, 300 hodin prospěšných prací a peněžitý trest ve výši 20 000 Kč.
Z mého pohledu jako reportérky z řad veřejnosti byl soud v celku rychlý a každému se jeho role velmi vydařila.
Natálie Brabcová A3.C
V pondělí a úterý 12. a 13. prosince 2022 proběhly na naší škole studentské prezidentské volby. V rámci projektu, který už poněkolikáté organizuje společnost Člověk v tísni, si mohli naši studenti vyzkoušet vybrat svého prezidenta, ikdyž jim ještě nebylo 18 let a nemají tak volební právo.
Volby zcela přesvědčivě ovládla Danuše Nerudová, která získala 63 % odevzdaných hlasů. Daleko na druhém místě se umístil Petr Pavel (19 % hlasů) a Andrej Babiš (11 % hlasů), zbylí kandidáti získali mezi jedním a třemi procenty hlasů. Volební účast dosáhla 54 %, kdy přišlo volit 258 ze 478 studentů naší školy.
Pokud by takto dopadly volby ve skutečnosti, Česká republika by měla zvolenou prezidentku již v prvním kole. Vzhledem k tomu, že v lednových volbách lze očekávat vyrovnanější výsledky a z toho důvodu i konání druhého kola prezidentských voleb, zapojí se naše škola i do druhého kola studentských prezidentských voleb, které bude Člověk v tísni pořádat.
Velké díky patří volební komisi z řad studentů a všem studentům, kteří se voleb zúčastnili nebo se o ně zajímali.
Jan Ilek
Dne 27. března 2023 měli ruštináři ze tříd A1.B, S1, A2.A a A3.A možnost zúčastnit se představení v rámci festivalu Jeden svět na školách. Projekce dokumentárního filmu „Mladí Rusové na útěku“ se uskutečnila v kině Světozor, které se nachází ve Vodičkově ulici blízko Václavského náměstí. Po příchodu jsme se usadili a zazněla úvodní slova koordinátorky, ve kterých nás zasvětila do podstaty a zákulisních informací o filmu, který následoval.
Film nám zprostředkoval pohled na první dny ruské invaze na Ukrajinu, kde jsme se hned v prvních snímcích dozvěděli o hlavním protagonistovi Jegorovi, který prostřednictvím sociálních sítí dává najevo odpor vůči stávající situaci v Rusku a nesouhlas se „speciální vojenskou operací“ na Ukrajině. Po vlnách výslechů způsobené jeho veřejným protestem usoudil, že by bylo lepší Rusko kompletně opustit, načež první odletěla jeho rodina a Jegor tak také učinil po jeho posledním výslechu u soudu.
Po skončení filmu následovala beseda s humanitární pracovnicí ruské národnosti, která dlouhodobě pobývá v Čechách. Byla nám nabídnuta možnost se zeptat na otázky, které nás napadly od natáčení a obsahu filmu až po celkové dění v Rusku. Dotazů bylo spoustu a všechny byly velice zajímavé. Myslím si, že celá projekce byla velice poučná, ukázala nám další pohled na současnou situaci a dozvěděli jsme se mnoho nových informací.
Lucie Kristýna Milá, A3.A
Ve dnech 24. 2. a 28. 3. 2023 se pro všechny němčináře ze třetích a čvrtých ročníků uskutečnila interaktivní prezentace "Do Německa na zkušenou".
Studentka vysoké školy, která má bohaté osobní zkušenosti s vycestováním do zahraničí, seznámila naše studenty s možnostmi studia a stipendií např. ve studijním programu Erasmus, s nejrůznějšími aktivitami zaměřenými na rozšiřování jazykových znalostí a informovala je také o různých formách pracovního uplatnění v Německu, Rakousku, ale i jiných zemích. Dále si studenti zahráli několik her, během kterých poznali například některé zvláštnosti bavorského a rakouského nářečí nebo si ověřili znalost germanizmů používaných v češtině. Nejvíce se aktivně zapojili v druhé části prezentace, kdy se pomocí svých mobilních telefonů zúčastnili soutěžního klání (3 kvízy na Kahoot) ve znalostech o Německu.
Mgr. Jana Glaserová
Ve dnech 14. a 15. února 2023 proběhla v rámci prevence postupně ve všech třídách 1. ročníku dvouhodinová přednáška nprap. Petry Zelenkové (Policie ČR, oddělení prevence Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy). Přednáška byla zaměřená na trestní odpovědnost mladistvých, alkohol, návykové látky a kyberprostor (podvodná jednání, zneužití účtů, pomluvy a šíření poplašných zpráv).
Mgr. Jana Glaserová